Tyto webové stránky používají k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací zde.

Časté otázky a odpovědi


Jak provedu odstoupení od smlouvy?

V aplikaci Pokladna spusťte akci Odstoupení – nákup nebo Odstoupení – prodej. Zadejte číslo dokladu odpočtu, od kterého klient odstupuje. Tento doklad se buď dohledá v databázi pokladny a jeho údaje se předvyplní, nebo pořiďte opis hodnot původního dokladu (pro případy pořízení dokladu na jiné pokladně / provozovně / programu). U vícesložkových dokladů je následně možné některé položky (obchody) odstranit.

Spusťte akci Vyhodnotit doklad a z následujících nabídnutých možností vyberte jednu variantu:

  • Oboustranné vrácení měn – do limitu 1 000 EUR
  • Oboustranné vrácení měn – v plné výši
  • Vyplacení rozdílu podle §16c – do limitu 1 000 EUR
  • Vyplacení rozdílu podle §16c – v plné výši


V případě potřeby upravte částku podle dostupných nominálních hodnot a doklad odstoupení uložte

Upozornění: Proces odstoupení nelze zaměňovat se stornem!

Jak nastavím provozní dobu?

Na změnu provozní doby lze v programu CENTIFOX reagovat pružně. Nastavíte ji v aplikaci Datové centrum v akci Provozovny. Po spuštění akce Nastavení provozní doby nadefinujte provozní dobu pro jednotlivé pobočky a změny odešlete pokladnám. Nastavená provozní doba se bude tisknout na dokladech o provedení směnárenského obchodu, dále je možné ji vytisknout k vyvěšení na formát A4.

Je na dokladech nabídek a odpočtů vypočtena hodnota případného odstoupení?

Texty na dokladech odpovídají návrhu pana Sidora (AML systems). Zároveň se automaticky pro tisk vybírá varianta odpovídající dané situaci, tj. buď text pro obchod v plném rozsahu (u obchodů do 1 000 EUR), nebo je uveden text s přesným vyčíslením hodnoty případného odstoupení.

Chci upravit texty pro tisk nabídek a odpočtů podle vlastního uvážení, musím vás kontaktovat?

Texty týkající se informací o právech klienta na odstoupení, informace o finančním arbitrovi a kontakty na ČNB je možné uživatelsky definovat v aplikaci Datové centrum, není tedy nutná úprava programu. Stejně tak je tomu i u textů uváděných na kurzovním lístku.

V rámci provozovny máme více pokladen, jak je v programu CENTIFOX přistupováno k povinné evidenci směnárenských obchodů za provozovnu?

S programem CENTIFOX nemusíte fiktivně vytvářet pro každou pokladnu zvláštní provozovnu, povinnost evidence splníte díky datovému propojení jednotlivých pokladen na Datové centrum. V Datovém centru na konci kalendářního dne dochází k automatickému očíslování směnárenských obchodů pořízených v rámci provozovny v nepřerušované řadě přes všechny pokladny dané provozovny.

Je v programu k dispozici kurz ČNB?

Ano, kurzovní lístek ČNB se automaticky stahuje po 14:30. Dále se také pro účely výpočtu odstoupení stahuje kurz ČNB předchozího dne.

Co když nebudu mít dočasně připojení k internetu, mohu provádět směnu?

Ano, je to možné. Pokud by nebyl k dispozici z důvodu výpadku internetu kurzovní lístek ČNB (aktuální a předchozího dne), je tento možné zadat ručně. K synchronizaci dokladů do Datového centra dojde po obnovení internetového připojení.

Máme více provozoven, může mít každá provozovna jiný kurzovní lístek?

Kurzovní lístky se definují v aplikaci Datové centrum a je možné vytvořit různé kurzovní lístky pro různé provozovny.

Mohu zaevidovat obchod s jinou směnárnou nebo s bankou?

Tyto obchody se pořizují v aplikaci Pokladna v akci Odkup – jiná směnárna a Odprodej – jiná směnárna a nevstupují do čtvrtletního (ročního) výkazu pro ČNB.

Je možné provést storno dokladu?

Stornovat je možné libovolný doklad, a to pouze v rámci téhož kalendářního dne. Původní doklad i doklad storna zůstávají v evidenci.

Kontakt